Zieleniec Sport Arena to największy ośrodek narciarski na Dolnym Śląsku, który od lat cieszy się dużym zainteresowaniem pasjonatów sportów zimowych i aktywnego wypoczynku. Tuż przed rozpoczęciem sezonu 2022/2023 stacja przeprowadziła badanie wśród osób regularnie odwiedzających ośrodek pod Orlicą. Jego efektem jest raport, który przyniósł wiele cennych informacji i wskazówek dotyczących dalszego rozwoju ośrodka. Pokazał też, jak stację narciarską oceniają przyjeżdżający.
Ankietę, w której wzięło udział blisko 2 000 respondentów, przeprowadzono na przełomie listopada i grudnia. Ankietowani wypełniający formularz pochodzili z różnych części Polski, a większość z nich od lat chętnie wraca do sudeckiego ośrodka w czasie sezonu narciarskiego. Uczestnicy badania odpowiadali na pytania m.in. dotyczące tego, jak często odwiedzają stację, co cenią sobie w niej najbardziej, ale też czego im w Zieleńcu brakuje.
Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni, że w pierwszym w historii naszego ośrodka badaniu uczestniczyło tak wiele osób – mówi Grzegorz Głód Marketing Manager w Zieleniec Sport Arena — Cieszy nas również fakt, że większość respondentów chętnie wraca co roku do Zieleniec Sport Arena i spędza tu czas z najbliższymi. Sugestie udzielone przez ankietowanych to dla nas świetny sygnał, nad czym jeszcze należy pracować i co ulepszyć, by odwiedzający nas goście czuli się u nas jeszcze lepiej.
Duże zainteresowanie i liczbę wypełnionych formularzy organizatorzy badania zawdzięczają również skutecznej komunikacji prowadzonej od wielu lat przede wszystkim w mediach społecznościowych. Profil Zieleniec Sport Arena na Facebooku obserwuje blisko 120 000 użytkowników. Wysoką aktywność, szczególnie w trakcie sezonu narciarskiego, można zauważyć także na grupie “Poszusowane-czyli Zieleniec Sport Arena po godzinach”, gdzie goście stacji chętnie wymieniają się zdjęciami i nie tylko.
Odwiedzający wystawili ocenę stacji narciarskiej w Zieleńcu
Choć trudno spełnić oczekiwania wszystkich odwiedzających, sudecka stacja narciarska ma się czym pochwalić. Blisko 90% respondentów ma bardzo pozytywne zdanie o zielenieckim ośrodku. W odpowiedzi na pytanie „Jak oceniasz Zieleniec Sport Arena” 44,5% respondentów odpowiedziała „bardzo dobrze”, a 40,7% jako „wspaniale”, a prawie 13% oceniło ogólne wrażenie o ośrodku „dobrze”. Odpowiedzi “przeciętnie” udzieliła jedynie 1,7% ankietowanych, natomiast “słabo” 0,2%.
Pozytywne opinie dotyczące ośrodka to efekt wielu czynników. Najważniejsze z nich to z pewnością regularnie rozbudowywana infrastruktura, organizacja wydarzeń, a także ogólna atmosfera, którą cenią sobie wyjątkowo rodziny z przedstawicielami najmłodszego pokolenia.
Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby goście odwiedzający Zieleniec Sport Arena czuli się pod Orlicą jak najlepiej. Jak widać po odpowiedziach, nasze starania są doceniane. Takie głosy traktujemy jak wyróżnienie, ale także wyzwanie, by w następnych sezonach było jeszcze lepiej — podkreśla Grzegorz Głód.
W pierwszej edycji badania respondenci wśród największych atutów Zieleniec Sport Arena wymieniali rozbudowaną infrastrukturę. Blisko 72% badanych na pytanie “Co podoba Ci się najbardziej w Zieleńcu” wskazało na dużą liczbę wyciągów i kolei, których w sumie na terenie stacji jest 31 (w tym 7 kanapowych). Drugim najczęściej wskazywanym (63,9%) aspektem okazały się zróżnicowane trasy.
Jednym z najważniejszych atutów Zieleńca, który również doceniają narciarze, snowboardziści i turyści, jest unikalny mikroklimat (wskazało go 56,6% ankietowanych). Sprzyja on regularnym i obfitym opadom śniegu, a także pozwala na dłuższe niż w innych częściach kraju utrzymywanie się białej pokrywy. Dzięki temu Zieleniec Sport Arena słynie z najdłużej trwającego sezonu w Polsce, który niekiedy potrafi trwać nawet 150 dni. Mikroklimat, dzięki specyficznemu układowi ciśnieniowych mas powietrza korzystnie wpływa również na zdrowie.
Cenne wskazówki na przyszłość
Przeprowadzone przez Zieleniec Sport Arena badanie przyniosło wiele różnorodnych wniosków. Respondenci w jednym z otwartych pytań podzielili się także swoimi sugestiami i pomysłami usprawnień. Choć nie wszystko zależy od gestorów stacji, wiele z tych uwag stanowi cenne wskazówki w planowaniu kolejnych usprawnień i zmian.
Jedną z najczęściej pojawiających się sugestii, było stworzenie większej liczby miejsc parkingowych.
Tutaj niestety jesteśmy ograniczeni przestrzenią. Choć z roku na rok oddajemy do użytku kolejne miejsca. W tym sezonie alternatywą może być skorzystanie ze skibusa, który będzie kursował na trasie Duszniki-Zdrój-Zieleniec, a na terenie Zieleniec Sport Arena ma kilka przystanków, które znajdują się tuż przy stokach – dodaje Grzegorz Głód Marketing Manager w sudeckiej stacji narciarskiej.
Pierwsza edycja badania pokazała, jak istotne jest pytanie o zdanie tych, od których zależy w praktyce funkcjonowanie ośrodka – gości, narciarzy i turystów. Zgromadzone odpowiedzi to bogata baza bezcennej wiedzy, która już w trakcie przygotowań do kolejnego sezonu pozwoli na wprowadzenie kluczowych modyfikacji oraz zaplanowanie kierunków, w których ośrodek powinien się w kolejnych latach rozwijać.