Posiadamy w swojej ofercie wszystkie systemy kolei linowych wytwarzane przez Grupę Doppelmayr/Garaventa oraz realizujemy ich dostawy, montaż, rozruch i oddanie do eksploatacji.
Na życzenie Zamawiającego wykonujemy inwestycje „pod klucz”.
Są to systemy do przewozu osób dla potrzeb turystyki letniej i zimowej, jak również systemy dla alternatywnej komunikacji miejskiej, portów lotniczych, centrów zakupowych, parków rozrywki, terenów targowych i transportu materiałów.
W szczególności proponujemy:
- koleje gondolowe
- koleje linowe krzesełkowe wyprzęgane
- koleje linowe krzesełkowe niewyprzęgane
- wyciągi narciarskie jedno i dwuosobowe
Firma Doppelmayr w swych projektach kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo pasażerów. W tym celu opracowywane są nowe typy krzeseł zapewniające ochronę pasażera w czasie przejazdu na trasie kolei.
O ile w kolejach wyprzęganych nowe typy pojazdów stają się powoli standardem, o tyle w kolejach niewyprzęganych są jeszcze rzadkością.
Krzesła z ryglowanym pałąkiem bezpieczeństwa typu 4E98A/FMV dla kolei linowych niewyprzęganych 4-CLF – zobacz prezentację
Prezentowana kolej została wybudowana w Austrii w 2012 r. i wyposażona jest w czteroosobowe krzesło typu FMV z ryglowanym pałąkiem bezpieczeństwa.
Pałąk zamykany jest manualnie a ryglowany w swym dolnym skrajnym położeniu przez szynę aktywującą w stacji dolnej. Podczas jazdy na trasie pałąk pozostaje w pozycji zaryglowanej. W stacji górnej szyna dezaktywacyjna odryglowuje pałąk, który samoczynnie się otwiera.
Krzesło dodatkowo wyposażone jest w „dzielniki” siedziska, które uniemożliwiają zajęcie przypadkowego miejsca na krześle. Pałąk posiada cztery podnóżki – po jednym dla każdego z pasażerów. Umieszczenie pałąka między nogami pasażera oraz zastosowanie dzielników chroni przed przypadkowym wypadnięciem pasażera podczas jazdy np. po zasłabnięciu.
Dodatkowe elementy wyposażenia technicznego kolei linowej (w stosunku do wersji standardowej) to: urządzenie blokujące pałąk bezpieczeństwa, szyna aktywacyjna w stacji dolnej, szyna dezaktywacyjna (odblokowująca) w stacji górnej.
Ciekawostką w prezentowanej kolei jest system garażowania krzeseł na sezon letni. Krzesła zdejmowane są przy pomocy zintegrowanego z podestem montażowym dźwigu. Po podniesieniu zdejmowane jest wprzęgło a w jego miejsce montowany jest wózek jezdny, który umożliwia transport krzeseł po torach garażu. Torowiska są tak ustawione, aby możliwe było układanie krzeseł na przemian na zakładkę na jednym torze przodem na drugim tyłem, co umożliwia optymalne wykorzystanie miejsca i zredukowanie wymiarów garażu do minimum.
Prezentowane rozwiązania dla krzeseł i sposobu garażowania jest w programie produkcji firmy Doppelmayr.
Zapraszamy do współpracy!
Doppelmayr Polska Sp. z o.o
Al. Armii Krajowej 220, 43-316 Bielsko-Biała
T +48 33 813 8328 | F +48 33 813 8329
Email: biuro@doppelmayr-polska.pl