O Stowarzyszeniu Statut PSNiT Oferty firm Dołącz do nas Kontakt Strefa wewnętrzna

  Co nowego na polskich stokach w sezonie 2018/2019  

 


Zapraszamy na krótki przegląd nowych inwestycji w polskich ośrodkach narciarskich , czekających nas w sezonie zimowym 2018/2019.
Przygotujcie się na białe szaleństwo w okresie świąteczno-sylwestrowym i w ferie zimowe.




  • W Polsce największą nadzieją narciarzy jest rewitalizacja ośrodka w Szczyrku

  • Nowe inwestycje znajdziemy również w Zieleńcu, Słotwinach i Tyliczu

  • Podhale wzbogaciło ofertę o wspólny karnet - Tatry Super Ski


    W tym roku nie brakuje w Polsce spektakularnych inwestycji, ale także i zmian organizacyjnych, które pozwolą lepiej wykorzystać zimowy urlop. Na początek zajrzyjmy do Szczyrku, gdzie na stokach Małego Skrzycznego trwa modernizacja i rozbudowa największego polskiego ośrodka narciarskiego, który kilka lat temu przejęła słowacka firma Tatry Mountain Resorts. Słowacy nie próżnują - i mimo, że w tym roku inwestycje nie są już tak spektakularne, na pewno ucieszą miłośników Szczyrku.

    Przypomnijmy - w dawnym ośrodku górniczym GAT, który kilka lat temu przemianowano na SON (Szczyrkowski Ośrodek Narciarski), a od zeszłego roku noszący nazwę Szczyrk Mountain Resort, w ubiegłym roku postawiono nowoczesną kolej gondolową, dwie wyprzęgane koleje krzesełkowe, 6-osobowe z osłonami przeciwwietrznymi, a także wybudowano nową trasę, kilka starszych zmodernizowano - poszerzono i przeprofilowano, a także zamontowano instalacje zaśnieżającą "z prawdziwego zdarzenia". Jego integralną częścią jest spektakularny zbiornik na wodę, ulokowany na Hali Skrzyczeńskiej.

    W tym roku modernizacja i rozbudowa Szczyrk Mountain Resort postępowała nadal. Najważniejszą inwestycją jest budowa kolejnej 6-osobowej kanapy, prowadzącej z Hali Skrzyczeńskiej na Zbójnicką Kopę - czyli fragment głównego grzbietu pomiędzy Małym Skrzycznem a Skrzycznem. Jest nowoczesna wyprzęgana kolej z osłonami przeciwwietrznymi, produkcji południowotyrolskiej firmy Leitner, o przepustowości 2400 osób na godzinę. Przebiega całkowicie nową trasą, jej długość wynosi 1690 metrów, różnica poziomów - 205 metrów.

    Górna stacja kolei położona jest na wysokości 1205 m n.p.m., co czyni ją najwyżej położoną koleją krzesełkową w Szczyrk Mountain Resort. Jej lokalizacja została tak dobrana, by zapewnić spokojny zjazd zarówno w kierunku Hali Skrzyczeńskiej, a także zjazd w kierunku trasy Ondraszek w COS-ie (oba ośrodki mają wspólny karnet, wraz ze stacją Beskid Sport Arena). Natomiast stary wyciąg na Małe Skrzyczne został zastąpiony zupełnie nowym orczykiem, a sama trasa poszerzona do około 60 metrów na całym przebiegu. To miejsce dawnego SON-u jest obecnie zupełnie nie do poznania.

    Z Beskidu Śląskiego przenieśmy się w Sudety. W największym ośrodku narciarskim na Dolnym Śląsku - w Zieleńcu - także postawiono nową kolej krzesełkową. Będzie to produkt słowackiej firmy Tatralift - 4-osobowe, niewyprzęgane krzesełko, o długości około 600 metrów, różnicy wysokości 150 metrów i przepustowości na poziomie 2400 osób na godzinę. Zlokalizowana będzie w środkowej części góry Szerlich, w centralnym miejscu Zieleńca, tuż obok znajdującego się w tym miejscu niegdyś wyciągu orczykowego N10.

    Całe przedsięwzięcie jest wspólnym projektem dwóch zielenieckich ośrodków - Nartoramy i Ryglówki, a otwarcie kolei powinno mieć miejsce jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Kolej krzesełkowa - już szósta na terenie Zieleńca - będzie odgrywać duża rolę w systemie wyciągów w tym malowniczym kurorcie. Stanie się bowiem kolejnym ogniwem, dzięki któremu łatwiej będzie można się przemieszczać pomiędzy poszczególnymi sektorami ośrodka. Tym samym Zielenic coraz bardziej będzie przypominał modne w Alpach "narciarskie huśtawki". Warto też wspomnieć, że trwa też tutaj budowa pierwszego w Polsce wielkiego aparthotelu wprost przy stoku. Co ciekawe - głównym inwestorem jest… spółka będąca właścicielem Czarnej Góry konkurencyjnej stacji oddalonej od Zieleńca o około 40 km. Czyżby to był początek nowej współpracy pomiędzy ośrodkami? Zobaczymy w następnych sezonach!

    Z Sudetów przenieśmy się w Beskid Sądecki, w okolice Krynicy. Także tutaj narciarze mogą liczyć na nowe wyciągi. W podkrynickich Słotwinach, w stacji narciarskiej Słotwiny Arena, powstaje kolejna kolej krzesełkowa. Dwa sezony temu wybudowano tutaj nowoczesną 6-osobową kanapę z pomarańczowymi osłonami przeciwwietrznymi firmy Doppelmayr. W tym roku powstanie druga - podobna, ale nieco krótsza, usytuowana na miejscu dawnego wyciągu talerzykowego Słotwinka. Kolej będzie miała około 600 metrów długości i przepustowość na poziomie 2400-3000 osób na godzinę.

    W Słotwinach powstaje także zupełnie innego rodzaju atrakcją - potężna wieża-taras widokowy, w rodzaju coraz popularniejszych w Europie "ścieżek w koronach drzew". Będzie to pierwsza tego typu budowla w Polsce. Wieża liczyć będzie około 50 metrów wysokości, prowadzić do niej będzie specjalnie skonstruowana "drewniana ścieżka" wznosząca się stopniowo do góry, podpierana przez 18 wież wsporczych i 87 słupów. Łączna długość ścieżki wynosić będzie 1030 metrów. Na trasie zwiedzający będą mogli bliżej poznać okoliczną przyrodę oraz historię regionu, dzięki specjalnym instalacjom edukacyjnym. Dodatkową atrakcją, szczególnie dla najmłodszych, będzie mierząca 60 metrów długości zjeżdżalnia.

    Jeszcze jedna kolej linowa powstała w ośrodku narciarskim TyliczSki. Jest to niewielka, ale bardzo przyjemna, familijna stacja, oferująca 6 km zróżnicowanych tras zjazdowych. Do tej pory pracowała tu jedna 3-osobowa kolej krzesełkowa obsługująca główny stok. W tym sezonie przybędzie jej do towarzystwa nowa 4-osobowa kolej słowackiej firmy Tatralift, obsługująca boczny stok, przeznaczony głównie dla dzieci i początkujących narciarzy. Nowa kolej będzie liczyła około 400 metrów długości i z pewnością przyczyni się do dalszej popularyzacji Tylicza, jako idealnego miejsca na narty z dziećmi.

    Kończąc opis najważniejszych nowości na polskich stokach, nie sposób nie wspomnieć o pewnego rodzaju rewolucji, która zaszła tuż przed sezonom na Podhalu. Kilka dni temu podpisano uroczyście porozumienie, w wyniku którego od najbliższej zimy w 14 ośrodkach narciarskich polskiego Podtatrza będzie obowiązywać jeden, wspólny karnet - Tatry Super Ski. W skład nowego projektu wchodzi 14 stacji - w tym tak renomowane jak Białka Tatrzańska, Jurgów, Szymoszkowa czy Witów, a także spoza regionu - Mosorny Groń i Palenica w Szczawnicy. Łącznie narciarze będą mieć do dyspozycji na jednym karnecie 90 tras o łącznej długości prawie 50 km. Pomiędzy poszczególnymi stacjami ma też kursować darmowy (dla posiadaczy karnetu) skibus. No i kto powiedział, że górale nie potrafią się dogadać?




  • Onet 23.11.2018

      Powrót Do góry   


     
    DO STOWARZYSZENIA NALEŻĄ
     
    Bania Ski & Fun-Białka Tatrzańska
    Bartholet Maschinenbau AG
    Beskid-Spytkowice
    Base System Krzeszowice
    Centrum Narciarskie Nosal Zakopane
    Chyrowa-ski
    CS Poland Centrum-Sport Brenna
    Czarna Góra Stronie Śląskie
    Czarny Groń Andrychów
    Czorsztyn-Ski Kluszkowce
    Doppelmayr Polska
    GrapaSki Czarna Góra
    Harenda-Zakopane
    Henryk-Ski Krynica-Zdrój
    Hotel Arłamów Ustrzyki Dolne
    Jacnia Stacja Narciarska
    Jastrzębica SKI
    Kamianna Ski
    Kaniówka-Białka Tatrzańska
    Karpacz Ski Arena
    Kasina Ski
    KiczeraSki Puławy
    Kolej Gondolowa Jaworzyna Krynicka
    Kolej Linowa Czantoria Ustroń
    Kolorowa Karpacz
    Kompleks Zagroń Istebna
    Kotarz Arena Brenna
    Kotelnica Białczańska
    Koszałkowo-Wieżyca
    Leitner AG
    Maspex Wadowice
    Master Ski Tylicz
    Mieszko Zieleniec
    Nartraj Chrzanów
    Nartsport Rąblów
    Nartorama Zieleniec
    Nowa Osada Wisła
    Ośrodek Narciarski Niestachów
    Ośrodek Narciarski w Batorzu
    Patronik Jelenia Góra
    Pod Dziedzicem Gogołów
    Pod Starym Groniem Brenna
    Polana Sosny w Niedzicy
    Polana Szymoszkowa Zakopane
    Polczakówka-Ski Rabka Zdrój
    Polskie Koleje Linowe S.A.
    Prinoth Sp. z o.o.
    RBK&Partners Warszawa
    Rusiń-Ski Bukowina Tatrzańska
    Ryterski Raj Rytro
    Ski Arena Łysa Góra Jelenia Góra
    Skidata AG
    Słotwiny Arena Krynica-Zdrój
    Stacja Narciarska Cieńków Wisła
    Stacja Narciarska Czarnów
    Stacja Narciarska Długa Polana
    Stacja Narciarska Kamienica
    Stacja Narciarska Kazimierz
    Stacja Narciarska Lubinka
    Stacja Narciarska Pietkiewiczówka
    Stacja Narciarska Rybno
    Stacja Narciarska Soszów Wisła
    Stacja Narciarska Spalona
    Stacja Narciarska Stok Wisła Jawornik
    Stacja Narciarska Suche
    Stacja Narciarska Tylicz
    Stajkowa-Krościenko
    Stok Narciarski Bobliwo
    Stok Narciarski Parchatka
    Stok Narciarski w Przemyślu
    SudetyLift Szklarska Poręba
    Supersnow S.A.
    Szczyrk Mountain Resort
    Szklana Góra Ski Harbutowice
    Tatralift a.s.
    Winterpol Karpacz Biały Jar
    Winterpol Zieleniec
    Witów-Ski
    Wyciąg Cypisek Korbielów
    Wyciąg Narciarski na Kalatówkach
    Wyciągi Hotel&SPA Kocierz
    Wyciągi Narciarskie Diament Zieleniec
    Wyciągi Narciarskie Klepki Wisła
    Wyciągi Narciarskie Szopowe
    Złoty Groń Istebna


    NA SKRÓTY POLECAMY FIRMY WSPIERAJĄCE
     
      O Stowarzyszeniu

      Statut PSNiT

      Dołącz do nas

      Archiwum wiadomości

      Strefa wewnętrzna



     
    ZOBACZ ARTYKUŁY FIRM WSPIERAJĄCYCH

       
    Copyright © 2015-2019   Polskie Stacje Narciarskie i Turystyczne